Richard

Richard

Analytics goes real-time

Richard Reijmers 25 januari 2012

Google heeft een geweldig product dat wij bijna altijd implementeren voor onze klanten: Analytics.

Voor diegene die er nog niet van gehoord heeft: het is een webstatistieken pakket van Google dat allerlei leuke dingen vertelt over de bezoekers op je site. Waar ze vandaan komen, hoe vaak ze terugkeren, hoeveel bezoeken je hebt in een op te geven tijdspan en wat voor systemen zij gebruiken (Windows, Mac of Linux). Ook kan je zien met welke browsers (Internet Explorer, Safari, Firefox, Chrome) ze jouw website bezoeken.

Het gaat nog veel verder dan dat, zeker met Google’s nieuwste aankondiging eind vorig jaar: Real-Time Analytics.

Dit is spannend nieuws! Stel je voor dat je een bericht met een link naar jouw website op Twitter of Facebook post en het zich vervolgens als een olievlek over de mensen verspreidt. De resultaten daarvan kan je dan direct zien bij de bezoekers aantallen in Analytics. Dit alles fraai vormgegeven met omhoog en omlaag springende grafiekjes. Kortom, de perfecte gadget voor de web-analyticus, en gebruikersvriendelijk genoeg voor de rest.

Real-Time Analytics is nog niet officieel beschikbaar, maar je kunt je aanmelden voor “early access”, wat wij van harte aanbevelen. Mocht je meer willen weten, dan kun je altijd even contact opnemen met Oebe.