Gijs Wilbrink

Gijs Wilbrink

Senior webdeveloper

Gijs is een van onze senior software engineers. Als ontwikkelaar houdt hij zich bezig met het programmeren van modules, webapplicaties en websites. Meer

De beste artikelen over Google+

Gijs Wilbrink 30 juli 2011

Er is inmiddels al ontzettend veel geschreven over Google+, het nieuwe social network van Google. Nadat ik me urenlang een weg had gebaand door artikelen vol met wishful thinking, drogredenen, Facebookfanboyschap en wat dies meer zij, besloot ik de beste stukken die ik tegenkwam uit te filteren en in een blog te plaatsen. Bij dezen mijn persoonlijke top 5!

5. Google+ unveiled:  9 things you need to know (link)

Een duidelijke walkthrough van de 9 belangrijkste features van dit nieuwe social medium. Erg laagdrempelige eerste blik in het onbekende.

4. Frankwatching – Google Plus = Facebook + Twitter? (link)

De beste infographic van wat Google+ nu precies inhoudt. In een oogopslag zie je wat de verschillen en overeenkomsten tussen Facebook, Twitter en Google+ precies zijn. De conclusie is erg gunstig voor laatstgenoemde: Google+ bezit alle features van Facebook en Twitter samen, en doet sommige features nog zelfs beter ook!

3. Chris Brogan: Getting started with Google Plus (link)

Wanneer je de theorie van Google+ snapt, is het tijd om echt aan de slag te gaan. Deze screencast Getting started with Google Plus neemt je aan de hand en helpt je met de eerste stapjes.

2. The Next Web – The Mother of All Google+ Resource Lists (link)

Waar bijna iedere internethype al direct kan rekenen op duizenden nieuwe gebruikers, is het potentiële succes van een nieuwe service vaak beter te meten door het aantal externe programmeurs die er direct applicaties voor gaan schrijven. In het geval van Google+ zijn dat er relatief veel, erg veel. Dit artikel van The Next Web bevat een handig overzicht van de beste extensies tot dusver.

1. Frankwatching – Wat is Google+ nu echt? (link)

Een interessante kijk op Google+, niet als Facebook-killer, maar als tussenfase voor iets veel groters. De insteek verschilt duidelijk met de voorgaande artikelen, en kijkt vooral naar de toekomst in plaats van de concrete features. Zo wil Google haar zoekresultaten nog veel beter personaliseren en de gegevens die zij kunnen verzamelen met Google+ helpen daar enorm bij. Een verfrissend artikel dat je aan het denken zet.

Nog geen account?

Stuur mij een mailtje, dan krijg je uiteraard een uitnodiging!